söndag 21 februari 2010

Tack vare Centerpartiet ska Förbifarten läggas i tunnel

...lyder rubriken till den insändare som jag fått publicerad i Mitt i Västerort denna vecka, vilket Elisabet upplyst mig om. Centerpartiet säger ja till förbifarten och jag skriver följande:

"Centerpartiet och Andreas Carlgren gör det möjligt att underlätta för trafiken i Västerort tack vare Förbifart Stockholm. Tack vare Centerpartiets mångåriga miljöengagemang har nu resultatet fallit ut i att Förbifarten främst ska gå i tunnel. Jag har föreslagit att man ska tillsätta en miljörevisor som följer byggprocessen och gör den öppen och transparent för stockholmarna.

I och med den nya vägen får vi också möjlighet till nya kollektivtrafikleder med särskilda bussfiler. En helt ny linje gåt att upprätta mellan väster och söder. Med gröna infartsparkeringar, bland annat på Ekerö, kan direktbussar underlätta trafiktrycket. I detta sammanhang borde också SL se över lösningar för Brommaplan, som skulle kunna underlätta cirkusen i Brommarondellen.

Bilen ger frihet och behövs ibland. Med ett växande Stockholm behöver vi en ny väg. Jag älskar bilar, hatar utsläppen och säger ja till utveckling."
Helen Törnqvist, ordförande, Centerpartiet i Västerort

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter