fredag 29 april 2011

Fokus på företagande

Jag har i några dagar ganska intensivt enbart fokuserat på mitt företag. Det är kul och givande att diskutera affärsidén utifrån kundens behov. Det har lättat lite arbetsmässigt för rektorerna och de kan se framåt.

Samtidigt funderar jag över vad i företagande som kan underlättas. För att det ska bli enklare att vara företagare. Det är lätt att bli hemmablind och tänka att saker och ting måste se likadana ut år efter år bara för att lagen är sådan. Jag tror att jag har en ganska bra idé som skulle vara genomförbar, åtminstone för egenföretagare. Men det skulle krävas en förändring av bokföringslagen och en annan roll av Skatteverket. Jag får återkomma med en närmare beskrivning när jag har tänkt färdigt och bollat med några förtrogna företagarförstående.

Etiketter: ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter