söndag 7 september 2008

Målgrupp missnöjda? Ja tack.

Jag blev mycket glad då jag hörde att Alliansen hade antagit Maud Olofssons förslag om att tillgodose de fattigaste pensionärerna. Partiet har lyssnat på rörelsen bla på ordförandekonferensen. Jag tänkte också att det var bra med tanke på kd:s läge i opinionen. Hägglund fick redogöra för förslaget. Bra. En missnöjesgrupp är lite mer nöjd. Idag hörde jag att man ska införa arbetsgivaravgiftreduktion för företag som anställer unga under 26 år. Nästan ungdomsavtalet som förverkligas! Arbetslösa ungdomar, som är en potentiell missnöjesgrupp kommer in i matchen, i arbetslinjen. Med gemenskap och lön. Men även företagarna gynnas. Vilken blir nästa grupp att tillgodose? Mitt stora hopp ligger i att regeringen har förstått att de gör en prestigevinst om man river upp FRA-lagen för att utreda den och skriva om den så att den följer Europakonventionen. Det är faktiskt billigare än skattereduktioner. Det krävs ju bara en utredare och en nypa mod.

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

http://henrikalexandersson.blogspot.com/2008/09/och-nu-eus-telekompaket.html

Nu har jag tipsat TT. FRA. Barnporr. Extremliberalism. Närmare detaljer på Lûzgannon.

måndag 8 september 2008 kl. 01:50:00 CEST  
Blogger Helen Törnqvist said...

Vad menar du Krax?

måndag 8 september 2008 kl. 19:19:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter