lördag 18 april 2009

Bromma skyliner

Missade i DN bostad förra helgen artikeln om Brommahöjden, eller Bromma skyliner, som blev vinnande smeknamn i den namntävling jag utlyste på bloggen i höstas. Huset förgyller min tillvaro. Brommaplan känns att räkna med. Och huset dyker upp i så många olika vinklar. Idag promenerade jag Kvarnbacksvägen nedåt då höghuset och väderkvarnen stod sida vid sida framför mig. Två tidsepoker som samsas. Och varje kväll när jag lutar mig bakåt i TV-soffan höjer höghuset min livskvalitet. Nej, det är inte Centerpartiets hus. Men det är en symbol för att bygga på höjden är både klimatsmart och snyggt, för såväl boende som övriga brommabor.

Etiketter: ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter