fredag 3 april 2009

Marit miljövän i Malmö

Jag satt på ett utecafé i närheten av Lilla Torg här i Malmö för någon timma sedan. Ett gäng folkpartister inväntade sin toppkandidat till ett torgmöte. Jag fick ett flygblad i min hand med rubriken "Ja till Europa". Presenterade mig som allianskollega från Stockholm. Sedermera dök Marit Paulsen upp med solglasögon och grön skinnjacka. En person vid bordet bredvid kallade henne till sig och ett samtal om miljön efterföljde. Det viktigaste budskapet var eget ansvarstagande hos väljaren, nämligen att inte kasta mat och att stänga av stand-by-knappen på TV:n. Att minska transporter spelade inte så stor roll. Ekologiska odlingar var både lösningen och problemet, om "väljaren förstod vad hon menade" och det gjorde hon tydligen, men det gjorde inte jag. Det känns som om Paulsen representerar den äldre generationens miljöengagemang och det är bra att alla har en klimatförebild. För den äldre gruppen av liberala väljare kommer Paulsen att vara viktig. Det känns som om Lena Ek, Abir Al-Sahlani och Marie Wickberg kompletterar Marit Paulsen och Olle Schmidt väldigt bra bland de liberala kandidaterna. Intressant: Centerpartiet, EP-val, Folkpartiet

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter