fredag 15 maj 2009

Idag var det kampanj

Vilken dag! Först var det avkopplad frukost med familjen. Tjorven på TV. Bosses gräsklippning som lockbete för att gå ut, grattissignal till Gunborg, avlämning på dagis, T-banefärd till stan emedan jag grattade farmor på namnsdagen, ihopplock av brevlådeutdelarnas material, inbärning av valaffischer - coola!!!! Tre kompetenta, kaxiga, kattiga damer: Lena, Maud och Abir. Sedan kom Bertil och hämtade materialet för att köra ut det till utdelarna. Promenad. Mötte en long-time-seen-kompis. Kollade valstugebygget. Här ses Tommy och Micke snickrandes på vår gröna lustfyllda läckerbit.Sedan var det lunch. Back to riksorganisationen. Ipackning av material i Pers bil. Lukas dök upp igen. Avfärd mot Tensta. Kampanj! Shit - hade glömt mobilen på Nygatan. Kändes som om jag tappat en kroppsdel. Montering av tältet. Uppmärksamhet. En av personerna kände Muharrem Demirok och skulle kryssa honom. Elsa kom! Sedan kom kandidaten Abir Al-Sahlani med far Abid och Nermin. Då kunde jag sticka in till stan med en bunt Abir-foldrar. Så mitt kampanjande blev på T-baneperrongen. "Det man inte har i huvudet får man ha i benen" Ja, mormor, du har rätt. Mötte en fd elev som det går bra för på gymnasiet :) Mötte en centerpartist från valet 2006, vars nummer jag tappat och han vill engagera sig igen! Väl på plats tillbaka hade Kari, Mats och Margareta kommit. Det var dags att bege sig hemåt ganska snart. Senare skulle Stina, Anna C, Kristina dyka upp. T-banan till Rissne, bussen till Brommaplan. Hämta på dagis, hem via lilla lekplatsen. Kyckling, ris, keso och sallad. Äntligen fick jag lägga sonen!!! Det är nio dagar sedan. Lyckades med min metod, bara lite gråt. Ser framemot en helg med honom, gubben. Ovanligt pigg i huvudet efter en "arbetsdag". Inser att sossarna är desperata efter att jag igår fick reda på att de hyrt en lokal i Vällingby med skyltfönster utåt Vällingbyplan. I ett och ett halvt år!!!

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter