tisdag 30 juni 2009

Igår var det Liberala gruppen. Intressanta reflektioner av Sakine Madon, PJ Linder och Johnny Munkhammar. Summeringen var att det behövs ett värdebaserat, tydligt ledarskap där inte Alliansen kompromissar för mycket i de liberala frågorna. När en reform införs är det viktigt att argumentera för den. En möjighet att sossarna behåller en reform är att den har börjat verka och givit utslag i vardagen för många människor, som tex friskolereformen gjorde. Min egen fundering var att allianspartierna kanske ska komma överens om några värdeprinciper utifrån vilka beslut ska fattas. Som någon form av övergripande minimiprogram. Det är inte alltid i alla frågor som man har gjort program kring. Då måste man ändå luta sig tillbaka mot en bas. Jag fick förmånen att sitta bredvid den gode Lars Weinehall. Jag framförde att jag tror det är bra för Centerpartiet att turnera med liberala grupp-träffar i landet i övrigt. Kanske innan valet eller åtminstone innan nästa partistämma. Magnus Andersson vill ha ett stort liberalt parti. Ja, jag måste erkänna att jag höll med om nästan alla förslag Björklund föredrog i sitt tal igår.

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter