lördag 19 september 2009

Kryssa Ellinor till Stockholms stift!


Imorgon bär det av till valurnan. Man ska göra tre val: Till kyrkomötet, till stiftet och till församlingen. Jag kryssar självklart på mig själv till kyrkomötet. "Om inte jag tror på mig, vem ska då göra det" sa Ingrid Lundqvist i EP-valrörelsen. Till församlingen vill jag se Christina Andersson vald. Hon är ordförande för Centerkvinnorna här i Västerort och har ett gediget engagemang för internationella frågor, jämställdhet och miljö. Vi har suttit ihop i nomineringsgruppen Brobyggarna i fyra år där hon har varit ett stort stöd och en god ledare för Centerpartiets sida. Brobyggarna är fp, kd, c och partipolitiskt obundna i Bromma församling som samverkar. Till stiftet kommer jag att kryssa Ellinor Moberg. Hon är lärare i hem- och konsumentkunskap. Sedan några år tillbaka har hon ett eget företag som arbetar med matfrågor. Sin kunskap och sitt engagemang har hon tagit med in i partiet. Det har givit resultat i form av att vi vill se ökat antal timmar i skolan för ämnet hkk, men också att vi prioriterar skolmatsfrågorna och i stadshuset i budgetarbetet inför 2009 hade som toppfråga i skolpolitiken att tillsätta kostchefer som kan stödja rektorerna i arbetet med att chefa över skolköken. En fråga som alliansvännerna lyssnade till och nu har tillsatt i Utbildningsförvaltningen. Ellinor har varit medlem i Centerpartiet länge och kan vår politik i ryggraden. Ellinor brinner för miljön och har drivit klimatneutralitetsfrågorna ang Graninge stiftsgård. Hon vill också se ett samhälle för människors lika värde och rättigheter och utveckla kyrkans roll i ett mångkulturellt samhälle. Dessutom är Ellinor trevlig och varm som person.

Etiketter: , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter