torsdag 26 november 2009

Sveriges superhjältar

Våra företagare är våra hjältar. Sedan finns det superhjältar som Ung Företagsamhet som brinner för att fler medborgare ska bli entreprenöriella och att fler ska starta företag. Jag fick möjlighet att träffa Helena Fond och Emma Gustafson igår. De hade läst min artikel om entreprenöriellt lärande och tog därför kontakt med mig. De berättade om vad vi kan göra på nationell och lokal nivå för att öka det entreprenöriella lärandet och entreprenörskapet i skolan. Ett sätt är att påverka förslag till nya kursplaner för grundskolan. Jag berättade om mina tankar och kunde även bidra i egenskap av verksam lärare. Ett givande möte med inspirerande, driftiga unga kvinnor som är goda förebilder för unga företagare.

Etiketter: , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter