fredag 19 februari 2010

Datahaveri

Det känns jättemärkligt att skriva blogginlägg när jag inte själv har åtkomst till varken inlägg eller kommentarer. Inte för att jag tänker länka till mig själv, utan för att det ungefär är som att skriva en bok som man själv inte får läsa eller som att hålla en videokonferens utan att få reaktion från sina deltagare. Jag har försökt lösa problemet och har bett om hjälp. Tills tekniken är löst får politiska inlägg vänta. Jag förstår just nu vilken makt tekniken kan ha. Mina tankar går faktiskt till övervakningskameror, där jag inte vet vem som läser, vem som bevakar det jag skriver och där jag själv inte har tillgång till bilder eller läsare. Dvs att inte få verka på lika villkor. Där någon har mer information än en själv. Där omsorgstanken bäddar in i falsk trygghet. Ärligt talat - det här suger!! Jag vet att det är ett antal kommentarer som jag varken har hunnit läsa eller besvara, vilket gör mig mer stressad. Smarta inspel på lösningar ges vänligen till helen.tornqvist@centerpartiet.se

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter