fredag 30 juli 2010

Djurgården vill ha miljöarena på ÖIP

Idag skriver Per Ankersjö på DN debatt om att Djurgården kan få sin egen hemmaarena på Östermalms IP, enligt ett önskemål från klubben. Fotbollsklubben skulle själv stå för finansieringen och vill se en miljövänlig arena. Fantastiskt!

Vi har tidigare jobbat för att Stadion skulle byggas om så att Djurgården får sin hemmaarena, men inte nått ända fram. Djurgården ger sig inte och har jobbat fram ett nytt förslag. Låt nu laget få besked om arenan lite snabbt, innan glöden falnar.

Etiketter: , , ,

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Bra! Fortsätta driva frågan så har ni många röster i Stockholm. Frågan är så viktig för oss djurgårdare att det styr valet för många av oss.

Ja till DIF-arenan på ÖIP!

/Adam Joelsson

måndag 2 augusti 2010 kl. 15:39:00 CEST  
Blogger Helen Törnqvist said...

Hej Adam! Tack för din kommentar. Ja, det är Per Ankersjö som är drivande i frågan. Jag stödjer det helt och fullt. Lycka till i ert viktiga engagemang! Mvh Helen

måndag 2 augusti 2010 kl. 18:32:00 CEST  
Blogger Unknown said...

Tack för ditt stöd!

Som flera säger här inne är detta ett beslut som kommer påverka hur jag och tusentals andra kommer rösta i höst.

JA till DIF-arenan på ÖIP!

P.S
Hur ställer du dig till Madeleine Sjöstedts senaste uttalande? http://madeleinesjostedt.wordpress.com/2010/08/02/det-ar-inte-bara-formella-beslut-som-saknas-i-arbetet-med-en-ny-arena/

Det känns nästan som hon försöker göra allt i sin makt för att skjuta på beslutet till efter valet, och kallt räkna att alla vi tusentals Djurgårdare fortsätter att rösta på alliansen i hopp att hon ska uppfylla ett nytt löfte?

Jag ska vara ärlig, jag har innan röstat S, tills 2006 då jag lade min röst på M. jag kan mycket väl tänka mig att rösta C, och dessutom personrösta på en person som drivit denna fråga. För det är vad politiker är till för; att vara folkets röst!

Detta är vad jag vill, detta är min röst!

tisdag 3 augusti 2010 kl. 00:41:00 CEST  
Blogger Unknown said...

Se till att jobba för att DIF ska få mark till sin arena så har ni min röst i valet! DIF har ju presenterat väldigt fina planer på en miljövänlig och egenfinansierad (!) arena. Det absolut bästa arenaprojektet i Sthlm!

tisdag 3 augusti 2010 kl. 03:05:00 CEST  
Blogger Helen Törnqvist said...

Hej Patrik och O! Härligt att ni styr in mig på stockholmsfrågorna :) på ett positivt sätt. Ja, det är fantastiskt att arenan ska bli miljövänlig och egenfinansierad.

Självklart måste sådana här beslut beredas och idrottsborgarrådet kan väl inte spontant säga ja utan att ha utrett frågan, då det finns fördelar och nackdelar med all typ av omorganisation eller stadsbyggnad. Men givetvis är det möjligt att säga att man är positiv - vilket vi i Centerpartiet har gjort med Per Ankersjös tydliga uttalande hos er i lördags. Mvh Helen

tisdag 3 augusti 2010 kl. 08:00:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter