tisdag 28 september 2010

Tack för förtroendet

Så är kryssen räknade. Dessa åtta dagars väntan var ingenting i jämförelse med tre veckor till kyrkovalet i fjol. Men med erfarenheten av att bli omkryssad har jag inte tagit något för givet, utan har avvaktat resultatet - och därmed glädjen över valvinsten.

Jag vet att det låter egoistiskt. Att vilja få kvittot på att jag själv är invald när distriktet och de fantastiska valarbetarna har gjort något så stort som att nått målen och därmed ökat stödet i alla tre valen - i motvind. Men givetvis vill jag vara en del av helheten. Självklart vill jag som individ vara en del av gruppen.

Politik handlar om förtroende. Du är vald att förvalta och utveckla en idé och att påverka samhället i den idéns riktning. Ingen person är större än organisationen. Först medlemmarna och sedan nu väljarna - specifikt 787 stycken - vill att jag är med och påverkar och leder utvecklingen av Stockholms stad tillsammans med Per Ankersjö och Jonas Naddebo. Det känns stort och viktigt. Jag blir ödmjuk. Tack!

Framsteg är också att Christian Ottosson har kommit in i Huddinge kommunfullmäktige, att Magnus Andersson och Anna C Nilsson utgör en fördubblad kommungrupp i Solna, samt att Stefan Bergström lett Centerpartiet i Sundbyberg till framgång. Centerpartiet på Lidingö, men också i Vaxholm och Täby ökade. Eftervalsanalysen blir viktig i vårt distrikt, men också för Centerpartiet i stort. Den kan inte göras utan omvärldsanalys där hela den politiska kartan tas med.

Etiketter: , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter