lördag 9 april 2011

Stockholmscenterns distriktsstämma

Idag hade Stockholmscentern distriktsstämma. Distriktsordförande Per Ankersjö höll ett mycket inspirerande inledningsanförande. 32 motioner behandlades i utskott och därefter i plenum. Vi vill ha dubbelt grundavdrag för företagare, värnskatten ska avskaffas och vi vill arbeta för faktiska skatteinbetalningar. Vi ska arbeta för frihandel och omreglera Systembolaget. Jag fick reservera mig till förmån för min att-sats om att svartlista företagare på internet. Det blev en debatt om sexköpslagen. Utskottet hade gjort ett arbete med att kompromissa, men jag reserverade mig till förmån för motionen.

Själv hade jag tröttnat på att vara vice ordförande. Därför utmanade jag Per Ankersjö på ordförandeposten. Jag framförde min vision om hur distriktet ska ledas. Vi fick marknadsföra oss själva och därefter ägde en votering rum. Per vann! Grattis. Vi samarbetar vidare i Stadshuset. Jag vill bidra till förnyelse och avgick helt från styrelsen för att låta mina efterträdare Abir Al-Sahlani och Bengt Hansson få utrymme att växa fram. Lycka till mina vänner! Snart är det val igen och då jobbar vi för fler frihetliga framsteg.

Etiketter: , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter