lördag 13 augusti 2011

Lööf lyfter unga, invandrare och funktionsnedsatta

Annie Lööf skriver idag i Göteborgsposten om att Fler ska få tjäna egna pengar. Lööf fortsätter driva sin linje med förslag som kan förbättra arbetsmarknaden för unga, invandrare och personer med funktionsnedsättning. Denna konsekventa linje är ett starkt tecken på tydlighet, som Centerpartiet behöver i form av en stark ledarprofil, som Lööf utgör exempel på. Lööf arbetar för att unga, invandrare och funktionsnedsatta ska kunna försörja sig själva och på så sätt känna trygghet, frihet och stolthet. Jag är övertygad om att Lööf är bäst lämpad att efterträda Olofsson i september.

I artikeln beskriver Lööf bakgrunden till den politik hon bedriver:

"Jag kommer från Värnamo i Småland. Min hemregion har blivit en symbol för hårt arbete och framgångsrikt företagande. Vårt låga utanförskap och starka entreprenörsanda möjliggörs av ett starkt samarbete mellan näringsliv, offentlig verksamhet och civilsamhälle där vi ser värdet av allas bidrag både för sig själva och för samhället.

Dessa värderingar präglar min politiska gärning. Jag vill att Centerpartiet ska vara det parti som ser varje människa, oavsett vilka förutsättningar han eller hon har för att vara på arbetsmarknaden."

Nog är Annie Lööf En skarp, grön profil, som Östersundsposten skriver i sin ledare.

Christian Ottosson, Per Ankersjö, Albin Ring-Broman och Johan Hedin bloggar också.

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter