fredag 23 september 2011

Lööf leder C in i framtiden

Jag har väldigt svårt att koncentrera mig på min uppgift när det är full aktivitet i Åre på partistämman. Jag är inte ombud och jag har inte bokat deltagande på annat sätt, utan följer förhandlingar och val lite sporadiskt på SVT Forum och Twitter. Fastän jag inte är med i lokalen kan jag känna mig delaktig, vilket är en stor förmån för delaktigheten och mitt engagemang. Jag vet hur de ombud som representerar mig som medlem, under ledning av vår ordförande Per Ankersjö, resonerar och röstar, vilket jag känner mig trygg med.

Så har rörelsen enhälligt valt Annie Lööf till partiordförande. Det är ett fantastiskt och historiskt val på många sätt. Under den öppna process som föregick ledarvalet har medlemmar kunnat kampanja och ta ställning på ett sätt som aldrig förr. Vårt hundraåriga parti har följt med i utvecklingen som sker i sociala medier, där det inte går att sätta någon gräns för öppenheten.

Annie sa i tacktalet att hon är stolt. Det är vi alla. Över det mod som valberedningen hade att initiera processen och fullfölja den. Över den insikt Maud Olofsson hade att avgå i tid efter tio års hårt arbete. Över att vara del av en folkrörelse som nu utifrån våra grundläggande värderingar ska uppåt, framåt. Över att Annie Lööf tackat ja till den tuffa uppgiften att leda detta parti. Det blir spännande år framöver och tillsammans i Centerpartiet, under ledning av Lööf, ska vi vinna val för att få fram de gröna, företagsamma, frihetliga frågorna i högre grad.

SvD, SvD2, DN, Expressen, Aftonbladet

Etiketter: ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter