torsdag 15 mars 2012

Att svara på mejl

I egenskap av politiker får jag en hel del inbjudningar och mejl i form av åsikter eller frågor. Vissa är enklare att besvara eftersom de berör rent ideologiska frågor, något som Centerpartiet gick till val på eller frågor som rör mina politikområden, dvs skola/utbildning eller lokala frågor vad gäller Bromma.

Jag har en ambition att besvara alla mejl, men samtidigt kan man inte veckla in sig i speciella fall för mycket. Ibland tar det tid att besvara ett mejl eftersom jag vill kolla upp det i organisationen eller lyssna till en avgörande debatt.

För några veckor sedan fick jag två mejl samma dag, ett från en positiv väljare och ett från en person som bar på en del kritik. Jag besvarade båda ganska snabbt, eftersom de kom på en tidpunkt på dagen då jag hade möjlighet att besvara dem. Det visade sig vara en journalist som hade skrivit mejlen. Idag publicerades svaren i DN. Lotta Edholm var snabbast att svara.

Här kan du läsa om hela undersökningen.
Du kan klicka dig vidare för att läsa svaren på det "arga mejlet".
Sedan kan du även läsa svaren på det "glada mejlet".

Allt engagemang är viktigt. Att få svar på mejl är betydelsefullt. Jag tänker att det också är en del i ett kommunikativt ledarskap. Det är givetvis lättare för mig att hinna besvara mejl än vad det är för gruppledarna eller någon som arbetar heltid och är politiker på sin fritid.

Etiketter: ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter