måndag 4 juni 2012

Nytt grus på gång- och cykelvägen runt Lillsjön

Så viktigt det är att staden sköter om sin mark och sina offentliga faciliteter. Det är viktigt för trygghet och trivsel med sk stadsmiljöåtgärder, oavsett om det handlar om reparation av en bänk, klippning av buskar och sly, rensning av rabatter eller att sopa cykelbanan fri från kastanjer på hösten.

För några veckor sedan blev jag positiv överraskad under en sedvanlig joggingtur runt Lillsjön, då jag genast lade märke till att man lagt på nytt grus på gång- och cykelvägen. Innan gruset packas känns det lite poröst att trampa runt i, men med den frekventa användningen av gångstigen packas det snart. Och i dagarna då regnet har öst ned finns det inte tillstymmelse till jämförelse med de tidigare översvämningarna.

Jag blev också glad att se att förvaltningen i Bromma ansökt om medel från centralt håll för att piffa upp gångvägarna runt Judarn, Kyrksjölöten och i Grimsta naturreservat. Våra vackra och vilsamma naturområden måste ju givetvis vara tillgängliga. Detta är något som driver mig i politiken. Mitt första medborgarförslag till Bromma SDN handlade om just detta; att göra stigen runt Judarn tillgänglig för brukarna genom att snickra trätrall möjlig att promenera på intill den sanka marken, vilket man också gjorde.

Etiketter: , , , , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter