måndag 31 december 2012

Nyårsrim 2012

Såhär på årets sista da`
rimmar jag åsta´
efter devisen hellre än bra.

Året inleddes med besök av min vän
som gärna följde med på joggingturen.
Jag skrev klart "Knäpphuset" en dag
som refuserades av sex förlag.
Snart var det födelsedagsfest för kusin
med god mat, badtunna och lite vin.
Vid valborg for vi till Heby för att bada
och första maj såg vi fina bilar på rada.
Vår svärmor bjöd på god mat i maj,
en middag på Sorbon som sextioårspartaj.
Vi mötte en åttioårig Gunborg på perrong
med ballong och hyllningssång.
På våren renoverades vår hall
som nu är lila och ball.
I juni firade vi återigen
en fyrtioårig vän.
Till Almedalen jag åkte båt
med trevliga centerkvinnor jag bodde och åt.
Sonen och jag åkte till Götet på kollotur
med vikingatema för var filur.
I juli hade jag mitt fyrtioårskalas,
fick brillor och vackra blommor i vas.
Firade med vänner och släkt som
hit till oss i Bromma kom.
En riktig semester unnade vi oss
med besök hos släktingar förstås.
En tur till Legoland
och Hamburg minsann.
På hemvägen bodde vi hos vänner
som oss bäst av alla känner.
Ett stopp i Kolmårdens djurpark
innan vi under fötterna kände Brommas mark.
Sonen började i förskoleklass
som är allt annat än kass.
I november med mormor jag for
till Filipstad på tour.
Ty en präst skulle predika
och göra oss själsligt rika.
Det var en lyckad stund
även om vi på natten knappt fick en blund.
I december hade vi varit förlovade i tio år
som vi firade med film om Palme, mat och gutår.

I mitt företag gick det bra
åtta föreläsningar fick jag i augusti ha.
En kvällsskola som på våren låg
och till Malmö åkte jag med tåg.
Hade utställningsbord på en kurs.
Ja, i firman börjar det bli rusch.

När det gäller politiken i vår stad
har vi arrangerat en exploateringspromenad,
och en återvinningskonferens
som ger miljön en bättre chans.
Till distriktet skrev jag tre motioner fram,
var processledare för idéprogram
och var mentor till en adept.
Har för övrigt nya idéer släppt:
Några artiklar har det blivit
om läsning och återvinning jag skrivit.
Vi vill inte ha betyg i årskurs fyra.
Utan övervakning ska vi staden styra
men däremot vinst i välfärdsföretag
och skolans fostransuppdrag

Med dessa enkla ord
vill jag önska alla på vår jord
ett riktigt gott nytt år
att du lycka, kärlek och framgång får!

Etiketter: , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter