fredag 21 juni 2013

Bra att staden håller efter skadedjur

Jag läser en artikel om hur staden håller efter fåglar, som sprider sjukdomar och ohyra. Det är bra att det finns ett sådant systematiskt arbete som sköts på ett professionellt sätt. Mycket har hänt sedan min pappa var liten och tillsammans med andra barn jagade råttor och fick några ören betalt av myndigheterna för varje råttsvans som man hade med sig. Det var ju bra för allmänheten, men ohygieniskt för den som dödade och begravde råttan. Hur som helst är det viktigt för vår stadsmiljö att inte kolonier av mås, duvor och råttor tar över. Jag hoppas också att man rensar i kanadagås-beståndet på stränderna. De kan vara riktigt närgångna och avföringen som ligger på stränderna där man vill sola och ta sig ned till Mälaren är inte trevlig, utan motsatsen.

Glad midsommar önskar jag dig med en bild av vildväxande prästkragar som förgyller min tillvaro här i Bromma. Ibland är det en fördel att inte gräset klipps så ofta. Då kommer ängsörterna fram på sina håll.

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter