söndag 23 februari 2014

Lööf vill avskaffa jante-lagen

SvD har idag inlett sin stora partiledarintervjuserie. Först ut är vår partiledare Annie Lööf. Det är en intressant intervju med reflektioner från artikelförfattaren om att Lööfs kompetens och briljanta studiehjärna säkerligen skulle betraktas på ett annat sätt i tex Tyskland, där akademisk kunskap hos politiker värderas högre än i Sverige. Intervjun berör också ställningstaganden för lite radikala - eller tydligt borgerliga - idéer.

Jag tycker det är bra och viktigt att Lööf sticker ut hakan i viktiga centerfrågor som självbestämmande, företagande och värderingsfrågor, som till exempel att hon vill avskaffa jante-lagen. Jag är övertygad om att väljarna kommer strömma till på grund av idégrunden och hennes vassa ställningstaganden närmare valet. Under tiden gäller det för rörelsen att ta vara på de drivkrafter som i egenskap av nya medlemmar som kommit till partiet på senare tid. Jag gör i alla fall det lilla jag kan här i Bromma. Om du vill stödja Lööf kan du bli medlem i Stockholmscentern. Lööf står på första plats på riksdagslistan. Om du vill bidra i Bromma finns jag tillgänglig för en signal eller ett mejl. Du kan också välja att engagera dig i min kampanj, om du hellre vill det.

Etiketter: ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter