söndag 6 juli 2008

Bloggkrasch

Bloggande kräver uppenbarligen tydliga rutiner, precis som barn. Jag trodde man kunde förbereda ett blogginlägg för att snabbt klicka in det, men sådant fusk fungerar inte, visade det sig. Det två dagar tidigare inlägget daterades med skrivdatumet, ej publiceringsdatumet. Så kan man ju inte hålla på, för då blir jag väl anmäld när jag pingar inlägg. Rutiner skapas i vardagen och i den vardagliga miljön. Ibland står intressen mot varandra och jag måste prioritera. Så när semestervistelsen krävde att sonen sov middag i ett datorlöst hus kraschade bloggandet. Istället har läslusten kommit tillbaka. Men nu är jag tillbaka i Bromma igen. Alla andra tycks ha farit österut: Till Almedalen i Visby, Gotland. Imorgon talar Maud Olofsson. Försöker få ihop någon form av snabbrutt dit för att höra hennes tal, men det verkar inte fungera rent praktiskt.

Etiketter: , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter