fredag 11 juli 2008

Mina förslag till SJ

Sonen och jag har tagit tåget till Vingåker som är välsignat med tågstopp sedan några år tillbaka. (Ja, bygdens son Göran Persson var och invigde då.) Hursomhelst är sträckan för kort att kunna boka sittplats för. Vilket innebär att vi och många andra har stått hela färden på tåget i en och en halv timma ett antal gånger. Jag skulle gärna betala 50 kr för en sittplats, men det går inte att boka. Så nästa gång får jag väl boka biljett i god tid, till Karlstad, så löser sig sittplatserna.

För övrigt kan man på internet boka att sitta i kupé med djur, men för astmatikern blir det en chansning, för han/hon kan inte boka djurlös kupé. Så detta är mina förslag till SJ för att de ska kunna få mer nöjda kunder.

Tågresande med barnvagn är en helt annan historia och den är väl för min del snart ett avslutat kapitel, så den nämner jag inte här.

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter