onsdag 31 december 2008

Nyårsrim 2008

På årets allra sista da’
rimmar Törnqvist nu åsta’
om det år som har gått.
2008 har det i kalendern stått.

Centerpartiet i Västerort
Har mycket intressant gjort.
Fem studiebesök hos företag
Solveig Ternström var hos oss en dag.
Till årsmötet kom Fredrick Federley
Fågelvandring med tjugo pers var en annan grej.
Flygblad blev utdelade i två vändor.
Tyvärr finns inte makten i våra händer
Så Brommaflyget får vara kvar
Och vid Lillsjön man första spadtaget tar.
Men nu vi laddar inför EP-val
Ty i parlamentet behövs Abir som grön liberal.

Rissneskolan hade öppet hus och mässa
Fler elever fick vi tack vare dessa.
Eleverna höjde sina mål.
Med alla frågor de på lärarna tog kål.
Maten var god och rester blev bioenergi
Flera notiser vi fick i Mitt i.

På skolfronten kom jag med i KSL.
Deltog i en hörseldebatt en kväll.
Till distriktsstämman fick jag lägga fram
ett liberalt skolpolitiskt program
som jag sedan framfört till högre ort
och nu går skolpolitiken som smort J
Fyra skolbesök totalt
kan tyckas lite skralt.
Första april blev jag utbuad i Husby träff
Fick under hösten input av CUF.
Samarbetet med Lotta, Cecilia och Erik funkar bra
Bättre miljö och entreprenörskap ska vi ha!
Kostchef ville förvaltningen ha
Och det tyckte Centerpartiet var bra.
Kommundagar, Bratislava, ELDR och framtidskonvent
Är andra roliga saker som hänt.

Och sist en strof om året privat,
Innan jag börjar laga aftonens mat:
Året började i Berlin
med mycket fyrverkeri och lite vin.
Mannen var hemma med ungen
På lekplatsen var han kungen.
I april förlorade jag en vän
Besökte den fina begravningen.
I juni gav jag mig ut i bloggosfären en da’
Mångfald, sd, heder, miljö, skola, Bromma, FRA.
Hann med häxkollo, Mulle Meck och tre gånger Rolandsro
Innan förskolan blev sonens andra bo.
Tre gånger tackade vi nej, två gånger ja.
Och slutresultatet blev i augusti riktigt bra.
Ett dygn i skärgården var härligt
Byta soffa blev tack vare bror inte så besvärligt.
Odlade så familj och vänner på min semester
Eva-Maries bröllop var höjdpunkten av fester.
Innan vi firade jul i Bromma
Dit alla ville komma.

Så sitter jag här med lite längre hår
och önskar eder alla ett gott nytt år!

Etiketter: , , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter