lördag 7 februari 2009

Guldläge för nya medlemmar

Punkt för de spännande kommundagarna 2009. Lagom trött efter nattens baluns med samtal och styrdans, ordentligt upplyft av Mauds anförande om klimat- och enerigöverenskommelsen och stärkt av Lenas tal om det öppna Europa och vårdval Europa kommer jag över en dator. Det är ett härligt, kompetent gäng jag får vara en del av. Hamnar jag bredvid en Hammaröbo pratar vi valrörelse, med bengtsforsingen blir det Baldersnässnack, med Leksands kommunalråd Ulrika berörs ekonomi och med IBM-utställarna får jag lära mig om volontärsprojekt. Folk har trevligt tillsammans och pratar lösningsfokuserat. Det känns spännande och viktigt! Med några pratar jag gamla minnen, med andra skapar jag minnen och lägger upp planer. Just nu pågår givetvis planer för hur vi kan bli fler som kan sprida Centerpartiets idéer och politik. Det är ett gyllene läge för den som blir medlem. Den som går med i Centerpartiet nu hinner få utbildning, erfarenhet från två valrörelser (Europaparlamentsvalet 7 juni och kyrkovalet 20 sept) och ett brett kontaktnät inför att listorna till valet 2010 sätts. Därför hoppas jag att många, många individer som tror på människors kraft och förmåga, ett hållbart samhälle, öppenhet, integritet och står upp för allas lika rätt och värde vill jobba för detta tillsammans med oss. Som det ser ut nu får distriktet en ny medlem varannan vecka. Jag hoppas att många ansluter sig den här månaden. Och att mångfalden hos oss ökar. Det skulle vara berikande på alla sätt och vis.

Maud avslutade sitt tal med att säga att det är häftigt med förnyelsen... Jag förstod att det handlade om förnyelsen i politiken, men även som parti. Det måste vi möta upp ute i distrikten. Vi gör det i Stockholmscentern och jag är säker på att våra kollegor också jobbar på det sättet.
Jonsson har en lysande resumé av lite av dagens innehåll.

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter