torsdag 12 februari 2009

Kristina - varm kvinna i kylan

Kristina Axén-Olin (m) hoppar av andre vice ordförandeskapet i moderaterna och det är inte ens mitt problem. Hon gjorde ju sina val förra året och detta är väl konsekvensen. Hon har ju varit med sedan 1983. Men jag blir ändå vemodig när jag läser artikeln, såklart. För att det är så ensamt och kallt i toppen. För att hon som kvinnlig förebild inte pallade. För att det i princip bara är kvinnor som hoppar av pga mer tid med familjen. Å andra sidan känner jag flera män som har tackat nej överhuvudtaget till att binda upp sig till politiska aktiviteter pga sin familjesituation. Jag känner inte igen känslan av att vara ensam från Centerpartiet. Tack vare alliansvänner i de beslutande organ jag ingår i, men främst tack vare det tajta centernätverk jag har förmånen att ingå i. Och jag har en fantastisk, prestigelös man, såklart. Det gäller att ha en inre termometer på, som känner av när det blir orättvist kallt. När termometern ger utslag är det dags att säga ifrån. Och vindflöjeln, som känner av vartåt och hur mycket det blåser. Och när det blåser rejält kopplas vindkraftverket på så att man får mer energi. I teorin funkar det! Men jag är varken i toppen eller trebarnsmor, så jag klarar mig nog. Tralalalala - glastaket here I come.

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter