lördag 23 januari 2010

En scen på plats

Idag har jag och sonen färdigställt den scen jag började bygga i hans rum för två veckor sedan. Själva estraden gjorde vi klart på en dag. Den har ivrigt använts för att gå upp på och hoppa ned från. Men idag skedde ridå-uppförandet.

Åkte till nya favorithaket Bauhaus. Vet ju nu att man ska väga skruvarna på lösviktsvågen innan man går till kassan... Spännande med nya områden och att utveckla praktiska kunskaper. Mitt ordförråd har under dagen utökats med "gardinspiral" och "spikbleck". Dessutom har jag lärt mig hur man gör med en gardinspiral.

Tyvärr fungerade inte min ursprungliga lösning kring att sätta fast inramningen till ridån, men då kom uppfinningsrikedomen till nytta. Nere i källaren hittade jag ett paket med balkongkonsoler som jag kunde skruva fast listerna i och på estraden. Insåg att de silverfärgade skruvarna fungerade bättre i trä än vad mässningsskruvarna gjorde, vilket underlättade arbetet. Inser att varje jobb har sina kompetenser. Imorgon är det städdags och då kommer jag åter inse hur många som är så mycket bättre på det än jag och dessutom tack vare sina fackkunskaper kan tjäna pengar på det. Hustjänster.

Vilken lycka att guldridån är på plats! Nu ska vi sätta upp revyer och pjäser innan sonen växer ur inramningen :)

Etiketter: ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter