måndag 1 februari 2010

C är mammornas parti

Vilket parti ska mammor rösta på?undrar Elise Clason i en kolumn i SvD. Jag föreslår Centerpartiet. Vad vill en mamma ha som sticker ut mot övriga väljare? Jag som mamma vill ha följande:
  • Nära till bekväm vård. Öppet när jag behöver den, gott bemötande och saklig information.
  • Nära till apotek.
  • Nära till spännande lekparker, promenadstråk och parker.
  • Nära till återvinningsstationen.
  • Nära till bekväm kollektivtrafik.
  • Möjlighet att välja vem som ska ta föräldraledigt när, var och hur.
  • Nära flexibel kvalitetsbarnomsorg med fokus på individens utveckling.
  • En skola som fokuserar kunskap, har utbildade lärare och föräldrasamverkan.
  • En möjlighet till att vara föräldraledig oavsett vilken typ av sysselsättning jag har. Centerpartiet har genomdrivit en trygghetsreform för företagare.

Som mamma vill jag ha en grön metropol med mångfald och valfrihet. Helt enkelt det Stockholm som Centerpartiet vill ha.

Bloggar gör också Charlie Weimers

Etiketter: ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter