söndag 4 september 2011

Centerpartiet ska se nyanlända som en resurs

Jag skriver idag på Newsmill att Centerpartiet ska se nyanlända som en resurs. (Rubriken har satts lite ogrammatiskt av redaktionen, men rättas förhoppningsvis till.) Detta med anledning av att Staffan Danielsson inte bara vill reglera hur du och jag går klädda på gator och torg, utan nu även önskar ett tak för antalet invandrare och däribland ensamkommande flyktingbarn. Stämmoombudet Ilan Sadé värmer också upp inför debatten.

Jag skriver om inkluderingssamhället som föreslås i Centerpartiets förnyelseprogram integration: Välkommen till Nybyggarlandet! Det är glädjande att läsa förslaget om att Migrationsverket ska kunna skriva avtal med tredje sektorn, föreningslivet, något jag skrev om i en artikel 2009: Flyktingbarnen behöver kärlek.

Tidigare har jag i ämnet skrivit om tio principer för förortspolitik och Migration är att bygga ett bättre liv.

Etiketter: , , , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter