torsdag 16 februari 2012

Besök på sfi

Idag har jag förmånen att få berätta om Centerpartietsfi Hermods. Jag säger att det är det finaste uppdrag man kan få i egenskap av politiker. Jag berättar om hur Centerpartiet startades av självägande bönder. Självklart berättar jag om Centerpartiets framgång i stadshuset under ledning av Per Ankersjö. Hur han jobbar för mer biogas och matavfallsinsamling, hur vi jobbar för rent vatten och frisk luft. Hur Stockholmscentern vill bygga på höjden för att rädda våra parker och naturreservat. Hur vi infört viktbaserad avfallstaxa. Hur jag i Bromma arbetar för mer återvinning och källsortering. Och sedan vill jag höra deltagarnas synpunkter på hur vi kan få en bättre stadsmiljö i Stockholm. Sfi-deltagarna var inte sena med förslag:
  • Pantsystem på förpackningar
  • Åtgärder för att få till fler elbilar
  • Fler cykelpumpar och säkrare cykelparkeringar
  • Förbättrad kollektivtrafik
  • Trevligare, renare och fler återvinningsstationer
Vi gick också in i Centerpartiets idéwiki där man kan bidra till det nya idéprogrammet. En klar majoritet ville bidra till kapitlet om frihet. Jag hoppas att flera av deltagarna anmäler sig till ny-medlems-kursen på lördag. Förmiddagen har varit mycket givande för min del.

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter