fredag 30 mars 2012

Modet att stå upp för dem som står utanför

Annie Lööf skriver klart och tydligt på SvD Brännpunkt om att vi måste ha modet att reformera arbetsrätten. Hon adresserar det viktiga problemet med ungdomsarbetslöshet och den väntade stigande arbetslösheten.

Centerpartiet vill som vanligt sänka trösklarna för dem som har svårt att komma in i värmen. Detta genom en mer flexibel arbetsrätt, en omställningsförsäkring samt privatiserade arbetsförmedlingar med bättre matchning. Vi vill göra det lättare för dem som står utanför och knackar på. Då måste modet finnas att våga reformera arbetsrätten och att konkurrensutsätta Arbetsförmedlingen. Det modet och den kompetensen finns i Centerpartiet och hos Annie Lööf. Därför söker vi ett större stöd i valet 2014.

Almega bloggar också.

Etiketter: , , , ,

3 Comments:

Blogger Erik Rune said...

Äntligen kanske någon kan förklara vad som menas med att "adressera". Vad gör man när man adresserar i detta sammanhang? För mig betyder ordet att man skriver en adress på ett brev. I annan betydelse är det nog frågan om ett för mig okänt politikerspråk. Jag har hört Reinfeldt säga "adressera" på samma obegripliga sätt. Är det ett högerord? Hur som, vad gör man när man "adresserar" ett problem och inte ett kuvert?

fredag 30 mars 2012 kl. 20:44:00 CEST  
Blogger Helen Törnqvist said...

Hej Erik! Det var länge sedan. Välkommen tillbaka. Man kan ju inte skriva brev till ett problem. Men man kan sätta sitt fokus på det. Man kan skriva om det, dvs resonera kring problemet och hitta lösningar/skriva svar dvs adressera det. Tänker jag. Mvh Helen

lördag 31 mars 2012 kl. 10:23:00 CEST  
Blogger Erik Rune said...

Tack, bra. Äntligen fick jag en aning om vad det går ut på. Fast jag tycker nog att "adressera" verkar lite inexakt. Skarpare vore att säga att man uppmärksammar och/eller löser problem eller angriper. Om politiker började uttrycka sig mera exakt skulle deras tänkande också utvecklas.

Jo, jag är här och läser i din blogg då och då även om jag inte alltid kommenterar.

lördag 31 mars 2012 kl. 14:11:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter