lördag 14 juli 2012

Semester från blogg och cykelkampanj

Idag har jag för åttonde dagen i rad kampanjat vid Brommaplan. Jag har delat ut flygblad om cykling och om de förbättringar som kommit till stånd tack vare Centerpartiets förhandlingar i Stadshuset. Jag har fått god hjälp av Hafize en dag och den nye medlemmen K som troget och positivt har deltagit flera dagar.

Jag har mött en del intressanta människor som velat dryfta olika frågor. Det är alltid roligt att få samtala med stockholmare: En som nyss fått Ikano som hyresvärd efter försäljningen av allmännyttiga lägenheter. En dam som recenserade alla partiledarna. En tjej som startar en friskola för särskoleelever. En man som är uppfinnare och vill förbättra villkoren för uppfinnarna. Flera som har synpunkter på just cykelfrågorna - särskilt medelålders kvinnor, som jag hoppas kommer höra av sig för att aktivera sig närmare för bättre cykelmöjligheter. Någon nyfiken folkpartist. Hejarop från en moderat och intresse från en avhoppad socialdemokrat, som jag hoppas hör av sig via mejl.

Nu tar jag semester från kampanj, men även från bloggen, i några veckor. Jag önskar dig en fortsatt härlig sommar!

Läs även artikeln i Gästriklands Tidning om  Johan Hedin som nu ersätter Fredrick Federley i riksdagen under den senares föräldraledighet tom april.

Etiketter: , , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter