onsdag 27 februari 2013

Sopor orsak till bråk bland par

Jag läste en artikel om återvinning för några veckor sedan. Den handlar om att sopor ofta är orsak till bråk i parrelationer.

Jag ler lite igenkännande från de två längre relationer jag har haft/har. Det är ofta i början av ett samboskap som vanor vad gäller källsortering krockar eller sammansmälts. Vilka fraktioner ska vi återvinna? Var i lägenheten ska förpackningarna förvaras? Hur ofta ska man gå till återvinningsstationen eller miljöstugan? Vem har som ansvar att forsla förpackningarna till återvinningsstationen?

Jag kan dock trösta de som nyligen flyttat ihop med att droppen urholkar stenen. Man vänjer sig vid varandras sätt att vara och göra. När du är envis med argument och arbete kan det leda till att din partner följer ditt exempel. Erfarenheten säger mig att du kanske måste gå före och i början dra en större bit av lasset för att påverka din partner, för att senare kunna skörda lagrarna i form av att se glädjen i att återvinna tillsammans.

Läs gärna på Pantamera och FTI AB om hur du kan återvinna olika fraktioner.

Etiketter: , , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter