fredag 30 maj 2014

Vilken krysskamp!

Så är rösträkningen i Europaparlamentsvalet färdig och fastställd. Det står klart att Fredrick Federley blir den som intar Centerpartiets stol i Europaparlamentet. Med 32844 kryss vann Federley över Kent Johansson (28452 kryss) och Kristina Yngwe (26558 kryss). Det var en rafflande röstsammanställning för oss centerpartister. En jämn kamp av tre skickliga politiker.

Jag är imponerad över alla tre kandidaternas resultat och bugar mig ödmjukt inför deras lyckade kampanjer, som har involverat så många i hela partiet och attraherat så olika målgrupper. Jag är säker på att Kent Johanssons kompetens och erfarenhet kommer att tas tillvara på bästa sätt och jag hoppas att Kristina Yngwe fortsätter engagera sig i partiet, vilket är bra för de södra länen, har jag förstått. Att Fredrick Federley kommer bedriva ett framgångsrikt politiskt hantverk i parlamentet och viktig opinionsbildning i såväl Bryssel som här hemma är jag övertygad om. Det var väl just därför jag kryssade och kampanjade för just honom.

Nu är det möjligt att analysera valresultatet för Brommas del och dags att ladda om inför nästa viktiga valrörelse. Om du är intresserad av att vara med - hör av dig via mejl helen.tornqvist@centerpartiet.se eller bli medlem i Stockholmscentern. Vi ses på gator och torg!

Maria Ludvigsson, SvD, DN, Dagens Industri skriver.

Etiketter: , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter