söndag 28 december 2008

Flexkvot måste finnas

Jag förstår ju inte allt kring migrationen, men har under dagen tagit del av två skräckhistorier som jag vill dela med mig av. Jag är inte insatt i detaljerna, men vill ändå reflektera över följande: En karl som har haft arbete i fem år, kan svenska och har ett socialt umgänge får besked om utvisning. En kvinna som är delägare i ett försäljningsföretag där hon är anställd får inte stanna kvar i Sverige. De blir erbjudna att åka "hem" för att ansöka om inresetillstånd. Visst, jag vet att regler är till för att följas. Men nog måste det finnas en kvot för flexibel arbetskraftsinvandring? Dvs där samhället visar på någon form av flexibilitet och kan slussa den initiativrike asylsökande till arbetskraftsinvandringskvoten lite snabbt. I en utflyttningsbygd som en sörmländsk småort behövs dessa individer! Intressant: migration, arbetskraftsinvandring, Federleys julkrönika

Etiketter: , , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter