söndag 8 mars 2009

Jämställdhetsmätning i hemmet

Jag borde väl egentligen skriva något klokt om jämställdheten. Men det finns andra som gör det så mycket bättre. Jämställdhetsministern och ordförande för SKL gjorde ett mycket bra inlägg i dagens SvD. Och näringslivsministern, årets kvinna, och jämställdhetsministern korsade sina områden tidigare i veckan i DN på ett mycket bra sätt. Så jag ser istället till att färdigställa schemat till den jämställdhetsmätning vi ska göra på initiativ av min man som tycker att det är orättvist att jag inte gör så mycket i hemmet. Och nu är diverse resor avklarade för både mannen och mig. En månad börjar vi med att mäta, så får vi se hur det ser ut.
Muharrem , Linander har bloggat om kvinnor och religion.

Etiketter: , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter