tisdag 7 april 2009

Försvarar Maud o LAS-motion i Mitt i

Mitt i fönsterputsen dimper tisdagens höjdpunkt "Mitt i Bromma" ned i brevlådan. Den har fått sällskap av trevliga "Magasin Bromma" som är lite mer veckotidningsartad. Hur som helst är det alltid roligt då jag får in någon insändare eller dylikt. I dagens nummer försvarar jag Maud Olofsson och min motion om att skrota LAS: "Sven-Eric Forsén antyder i Mitt i Bromma 24 mars att Centerpartiet är ett populistiskt parti som gör utspel för att maximera väljarundersökningar, samt att vi dragits vid näsan av (M). Stockholmscentern biföll på stämman min motion om att vi vill skrota LAS för att reformera och modernisera arbetsrättslagstiftningen. För Centerpartiet är det här en ideologisk fråga. Det är inte sunt med en lag som såväl låser inne den som vill behålla platsen i turordningen, som stänger ute den som är nyutbildad eller nyanländ. Dessutom är lagen omodern och skriven ur ett arbetarperspektiv. Centerpartiet tror på företagande och människors förverkligande av drömmar. Genom att skrota LAS kan vi skapa framtidstro och möjlighet för nyrekrytering i finanskrisen. Helen Törnqvist, Vice ordförande, Stockholmscentern" Det här blir en bra dag!

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Kul!

Bra jobbat Helen!

tisdag 7 april 2009 kl. 13:53:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter