fredag 1 maj 2009

1 maj

1 maj då. För mig innebar det alltid möjlighet till extrainkomst genom att hjälpa föräldrarna i företaget. Att få öva försäljning, räkning och att bemöta kunder. Jag vill minnas att vid vackert väder var det en ganska bra försäljningsdag av växter. Bilar åkte förbi med röda vimplar på framhuven. När jag frågade varför fick jag svaret att man inte riktigt visste. Det är väl ungefär samma svar idag också. Åtta timmars arbetsdag är ju inget att strida för längre. Lundby-Wedin ursäktar sig och vinner skratt på att vara emot regeringen. Men vad vill hon? Sahlin ska öppna dörrar för unga. Hur? Med vilken nyckel? Inte LAS-nyckeln, väl? Jag försöker kika i nyckelhålet för att få en glimt av vad sossarna vill, men det är lite suddigt. Svaret är väl fördelningspolitik.

1 maj idag. Med en egen inkomst har jag blivit mindre motiverad att hjälpa mina fantastiska föräldrar, men det ger ju någon annan ett jobb. Självklart är det härligt med en extra ledig dag. Men jag ser alltid till att göra något matnyttigt. Idag har jag ägnat mig åt att lägga upp argumentationen inför hur Centerpartiet för företagarnas, ekonomins, jämställdhetens, mångfaldens och ungdomarnas skull kan avskaffa LAS på partistämman nästa lördag. För att äntligen skapa lite rättvisa i Sverige. Intressant: LAS, 1 maj, centerpartiet, företag

Etiketter: , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter