söndag 31 maj 2009

Europas förenta krafter ger energi

Idag åkte Maud och jag tunnelbana från valstugepasset. Lite kompletteringsaffsichering, alltså :) Jag får verkligen energi av henne och Lena Ek. Tänkte att det är en vecka kvar till valet. SMS:ade Abir om att hon gör ett jättebra jobb! Svaret kom från Göteborg, lika engagerat som vanligt: Bortom kaklet! För min del är det strax dags att se fram emot en härlig jobbvecka innan kampanjen fortsätter på torsdag. Det känns meningsfullt, för Centerpartiets idé om Europas Förenta Krafter brinner jag för. De viktigaste förslagen enligt mig är: EU för de stora frågorna; Klimatet, freden och öppenheten. Miljödomstol där företag och länder kan ställas inför rätta. En utrikespolitisk röst från EU:s sida, dvs ta bort vetorätten. En gemensam, human och solidarisk asyl- och flyktingpolitik där arbetskraftsinvandring ökar. Handeln med tjänster måste vara lika fri som varuhandeln. Ett öppet EU som gärna får Turkiet och Ryssland som medlemsstater efter deras hårda arbeten med mänskliga rättigheter. Ett EU som värnar individens rätt till integritet. Intressant: Centerpartiet, Maud Olofsson, Lena Ek, eu-val, europas förenta krafter

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter