söndag 21 juni 2009

En öppen kyrka


Jag har fått äran att stå på andra plats på Centerpartiets lista i Stockholms stift till kyrkomötet. Tack för förtroendet! Ikväll var det dags för mig att presentera mina idéer kring hur vi kan få en mer öppen kyrka. Stina Bengtsson och Pontus Löfstrand kom hit till Bromma och åt grillad mititey, marinerad paprika och aubergineröra samt potatissallad anrättad på rumänskt vis. De bidrog med stor kunskap, tankar och förslag. Sedan när sonen kom in och skrek "Kyrka kyrka" fick vi avrunda. Jag vill ha en öppen kyrka med religionsdialog, som fristad och med jämställdhet. Den 20 september är det val. Om 91 dagar, alltså. Anmäl dig till mig om du vill kampanja för mig på något sätt: helen.tornqvist@centerpartiet.se

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter