SAAB-knuten löst på ideologisk grund
Centerpartiet vill se ett Stockholm och Sverige där du får växa. Inte där staten växer över oss och vi med gemensamma resurser tar oss vatten över huvudet. Därför var det ett klart ideologiskt val från Maud Olofssons sida att inte staten skulle gå in i en bilaffär. Att staten inte ska äga fabriker i sovjetisk anda. Att staten inte ska agera droppmaskin åt en näringsidkare som inte säljer tillräckligt.
Centerrörelsen har stått bakom Olofsson hela tiden.
Jag betalar gärna skatt för infrastruktur, utbildning, vård och föräldraledigheter. Men inte ska mina inkämpade kronor och ören gå till förluster i näringslivet. Mycket märkligt resonemang hos vänsterkartellen: Det är inte okej att göra vinst i ett välfärdsföretag om inte kvaliteten är tillräckligt bra, men det är okej att göra förlust i ett bilföretag om inte produkterna är tillräckligt bra. Mjukt mot hårt. Det är hela tiden så uppenbart vad som prioritera(s).
Nu är det upp till det nya företaget Spyker att utveckla produkten. Upp till de anställda att bidra med kompetens och goda idéer kring fortsättningen. Eller kanske hitta något nytt om man börjat fundera i de tankegångarna. Upp till konsumenterna att välja bilmärke. Men nu är det tack och lov inte en fråga som ligger på regeringens bord längre, utan är där den hör hemma: I näringslivet. Bra jobbat, Maud Olofsson!
SvD, DN, Brors
Jag bloggade 13 jan
Bloggar gör: Per Ankersjö, Magnus Andersson, Johan Hedin, Eva Andersson, Tobias Gillberg, Joakim Magnusson, Jinge
Centerrörelsen har stått bakom Olofsson hela tiden.
Jag betalar gärna skatt för infrastruktur, utbildning, vård och föräldraledigheter. Men inte ska mina inkämpade kronor och ören gå till förluster i näringslivet. Mycket märkligt resonemang hos vänsterkartellen: Det är inte okej att göra vinst i ett välfärdsföretag om inte kvaliteten är tillräckligt bra, men det är okej att göra förlust i ett bilföretag om inte produkterna är tillräckligt bra. Mjukt mot hårt. Det är hela tiden så uppenbart vad som prioritera(s).
Nu är det upp till det nya företaget Spyker att utveckla produkten. Upp till de anställda att bidra med kompetens och goda idéer kring fortsättningen. Eller kanske hitta något nytt om man börjat fundera i de tankegångarna. Upp till konsumenterna att välja bilmärke. Men nu är det tack och lov inte en fråga som ligger på regeringens bord längre, utan är där den hör hemma: I näringslivet. Bra jobbat, Maud Olofsson!
SvD, DN, Brors
Jag bloggade 13 jan
Bloggar gör: Per Ankersjö, Magnus Andersson, Johan Hedin, Eva Andersson, Tobias Gillberg, Joakim Magnusson, Jinge
Etiketter: Centerpartiet, Maud Olofsson, saab
1 Comments:
Vad menar du Krax?
Skicka en kommentar
<< Hem