lördag 2 augusti 2014

Prideparaden 2014

Idag var det Pridetåg! Jättehärlig stämning, fint väder och glada, fria människor. Det är lätt att ta för givet att människor får visa sin kärlek öppet under dessa dagar. Men vi vet att det fortfarande är brottsligt i vissa länder och jag vet att det är mer sällsynt att se samkönade visa sin kärlek öppet resten av året, särskilt här ute i Bromma.

Jag deltar i tåget för att det ska bli mer naturligt för min sons generation att tala öppet om sin sexuella läggning. Färre krossade hjärtan, men också större vardagsfrihet och tolerans. Jag deltar för att visa mina HBT-vänner att jag önskar att de tas emot likvärdigt i samhället, på jobbet och när de kommer ut. Annie Lööf och Anna-Karin Hatt deltog i tåget.

Temat för Centerpartiets del av tåget var "trädgårdsfest". Min beachflagga passade in. Klänningen och väskan är exempel på återbruk. Fjärilssjalen har jag fått av svärmor och i den hängde jag en trädgårdsspade och en -kratsare.

Läs om imamen som utförde unik vigsel av två lesbiska, att Reinfeldt var första statsministern i pridetåget, att Anja Pärson gift sig med sin Filippa idag, Aftonbladet, en massa bilder från paraden hos QX. Trevlig lördagsafton!

Etiketter: , , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej törnqvist!

torsdag 10 december 2020 kl. 11:38:00 CET  
Blogger Roblox Development Page said...

hej gillar din blogg
mvh
anders, 45

torsdag 18 november 2021 kl. 10:11:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter