måndag 9 mars 2009

Barn är bonus

Kd gjorde ett utspel om barnbonus idag. Jag blir förvånad, för jag trodde det fanns redan. När jag hade fött barn 2006 fick jag i alla fall en engångssumma som kallades något särskilt typ barnvagnsbidrag eller dylikt. Men det kanske var från kommunen där jag är anställd? Fast det vore väl märkligt om en kommun där jag jobbar men inte bor betalar mig för att jag pluppar ut en unge som ska tas omhand i ett år plus alla vab-dagar. Visserligen har jag blivit mer kompetent, empatisk och många erfarenheter rikare, men går det att sätta en prislapp på det - i förskott? I alla fall mejlade jag Federley om att det var en konstig sak att få det där bidraget och han höll med. Nej, arbetslinjen är svaret på ökat barnafödande. Och då ingår att reformera LAS så att företagarna vill och vågar skapa fler jobb.
Wagenius och Andersson tycker också att pengarna kan läggas på annat.

Etiketter: , , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter