söndag 5 april 2009

Politiker personifierar partiets värderingar

Som politiker har jag ett ansvar. Självklart på möten, men också när jag går runt med min centerklöver på jackan. Ofta har jag ett ansvar som ledare. I min roll personifierar jag Centerpartiets värderingar. Där ingår ett öppet, företagsamt, grönt och tryggt ledarskap. I den rollen ingår varken fula sånger eller skämt på andra människors bekostnad. I vardagen har jag ett ansvar att säga ifrån om någon uttrycker sig rasistiskt eller fördomsfullt. Genom att markera att jag inte håller med. Genom att ställa frågor till personen och bemöta det som sagts. Jag kallar det för civil lydnad. Jag fick förmånen att träna på detta redan i tonåren, men har under perioder inte orkat stå emot, utan tyst hört på vid olika tillfällen. Men just nu känner jag mig stark på den här punkten. Stärkt av en trygg, varm grupp där grundvärderingarna är desamma. Den styrka och energi som gruppen ger mig kan jag bära med mig till andra platser och situationer. Gruppen är vår distriktsstyrelse, som utövar positivt grupptryck på mig. Intressant: centerpartiet, värdering, ledarskap
SD bemöter inte Kalibers granskning, utan fokuserar sidosaker, vilket gör dem till ännu mer offer. Fredriksson och Fahlstedt har kommenterat dagens radioprogram.

Etiketter: , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter