tisdag 3 mars 2015

Försvarar Alviks torn i Mitti Bromma

Idag försvarar jag Alviks torn i Mitti Bromma. Höghuset har fått oförtjänt mycket kritik på senaste tiden i lokaltidningen, enligt mig. Så här lyder min insändare:

"Bostäder står över silhuetten
Alviks torn har fått oförtjänt kritik under vintern. Höghuset är originellt och sticker ut på ett smakfullt sätt. Alviks torn syns inte bara från tunnelbanan, utan även från Essingeleden och ger känslan av en aktiv, modern förort.
    Som centerpartist ser jag miljönyttan med att bygga tätt och högt i kollektivtrafiknära läge. När nu Alvik framöver troligen ska förtätas är det viktigt att bygga högt - gärna med en mångfald av arkitektur - för att skapa attraktiva bostäder och smäckra hus. Men också för att kunna tillskapa en park, att anlägga smarta gång- och cykelbanor och en supercykelväg som inte bryts av bilvägar.
   Smaken är ofta delad och kanske är det så att skönheten sitter i betraktarens ögon. Jag hävdar att behovet av bostäder måste stå över bevarandet av en silhuett och att vi alla måste bidra och anpassa oss lite för att välkomna våra nya grannar.
Helen Törnqvist
Centerpartiet i Bromma"

Etiketter: , , , , , , ,

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Hem

Design: Denna blogg är skapad av Daniel Runvik | Foto: Christina Bodelsdotter